tisdag 24 februari 2015

Paus!


Efter mycket funderande den senaste tiden har jag kommit fram till att jag ska ta en liten paus från bloggandet. Om pausen blir några dagar, en vecka, en månad eller något annat vet jag inte. Det är mycket nu, många i min omgivning som behöver mig på olika sätt och som jag vill finnas där för, och det går alltid först.

Det gäller att hushålla med tid och energi under dygnets 24 timmar och då får man ibland välja bort en del, åtminstone tillfälligt. Även om det inte tar så väldigt lång tid att göra ett blogginlägg så ska man ändå fixa en bild och komma på vad man ska skriva om. Bloggandet har varit till stor glädje för mig under de nästan två år som jag har hållit på med det, och jag fortsätter gärna, men just i detta nu så känner jag att det får stå åt sidan ett tag. Men som sagt, det kan bli en kort bloggpaus också!

Jag uppskattar verkligen att ni alla som brukar läsa bloggen har tagit er tid att titta in här, och jag hoppas att vi ses snart igen! Många kramar till er!

10 kommentarer:

  1. Förstår dig så väl... Även om jag inte skriver några ord alltid, så älskar jag att titta in här varje dag o se vad du hittar på:) Ta din tid du behöver❤️ Varm kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tack Eva <3 Ja, du är ju en av mina trognaste läsare och jag är så glad för alla som kikar in här, även om man inte alltid kommenterar :) Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Så är det i livet...bloggandet tar sin tid och jag hoppas du kommer tillbaka snart men nu ska du ta den tid det tar med allt som är viktigt i livet!
    En jättestor och varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti! Jag hoppas också att det snart finns mer tid för bloggandet igen, tills vidare får jag glädja mig åt andra fina bloggar, som din till exempel :) En bamsekram till dig också och ha en fortsatt fin vecka!

      Radera
    2. Ibland måste man ta ett steg tillbaka och känna efter vad man ska lägga sin energi och uppmärksamhet på. Jag hoppas att du kommer tillbaka men fram tills dess, ta hand om dig och familjen. Kram!

      Radera
    3. Så är det Katarina, annars blir det lätt att man slår knut på sig själv. I dag ska vi njuta av ett besök på ett lantkafé hela familjen, och det är sådant som gör att man samlar energi och kan finnas till hands för andra i omgivningen som behöver det. Ha en fin dag! Kram Åsa

      Radera
  4. Tråkigt för oss som läser men förstår dig..ibland måste man sålla även bland roliga saker..
    Även om jag inte alltid skriver så läser jag och uppskattar din blogg..men här är det lite mycket oxå..som det ofta blir på våren :)
    Ha det bäst och hoppas att din paus inte blir för lång..njut av våren..
    Kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ewa! Ja, ibland önskar man att man hade lite fler timmar på dygnet så att man hinner med allt roligt man vill göra :) Jag vet ju att du är en av mina trognaste läsare och även flitig med att kommentera, och det uppskattar jag väldigt mycket. Jag hoppas på att få lite mer tid över till bloggandet framöver, men just nu har jag helt enkelt inte den tiden. Njut av våren du också, här njuter vi i fulla drag! Sambon och jag har just kommit hem efter en miniweekend i Norrköping där vi såg Thåström, och nu ska det bli skönt att ta det lugnt resten av dagen! Kram Åsa

      Radera
  5. önskar dig en härlig påsk..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Ewa! Hoppas att påskvädret blir hyfsat! Kram Åsa

      Radera