lördag 21 februari 2015

Nu vet jag...


... var snön har tagit vägen. För en vecka sedan tog jag den här bilden från ett av sovrumsfönstren. Under den gångna veckan har all snön försvunnit. Men i går tillbringade sonen och jag dagen på småländska höglandet och där var det desto mer. Dessutom vräkte snön ner oavbrutet. Det är inte utan att det kändes lite skönt att köra hemåt och mötas av en grön gräsmatta igen!

I dag hoppas jag på en lugn och skön lördag, som även kommer att gå i humorns tecken. Mer om det i morgon :)

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att snön försvunnit, då förstår jag var ni varit:) Har alltid förundrats över att det kan skilja så mycket i vädret här och uppe i Malmbäck! Hoppas ni fick en fin dag med nära o kära❤️ Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var lite avslöjande :) Håller med dig, det är ofta som det skiljer mycket i vädret, det märks verkligen att det är höglandet. Vi hade en fin dag! Ha en härlig helg! Kram Åsa

      Radera
  2. Snøen er her, den!
    Nåja, det tærer godt når solen skinner, og inne i skogen var det nesten ingen ting. Ser blåveisblader :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så ni har också snö kvar! Ja, det blir i alla fall ljust och lyser upp lite :) Men för min del får det gärna räcka nu, jag vill ha vår. Härligt med blåveisblader, har inte sett några här än men de är kanske inte så långt borta!

      Radera